Kundeomtaler

Et knippe tilbakemeldinger jeg har fått av tidligere og nåværende kunder, både gjennom online tjenester og personlig trening 

Malin hadde et samarbeid i 3-4mnd, og fra grunnleggene rehabilitering/aktiveringsøvelse av en vertikal retraksjon(nedtrekk) gjorde hun etter ganske så nøyaktig 3mnd flere repetisjoner i chin up med ekstra vekt!
Vi har også økt energiinntaket med nesten 1000kalorier(!) og hun har økt kroppsvekten med knappe tre kg.
Samtidig jobber vi med øvelser som knebøy, rumensk markløft, bilaterale og unilaterale pressøvelser og pushup med stigende resultater – det er virkelig motiverende å følge med på utviklingen til Malin!

Malin

«Jeg tok kontakt med Therese i februar for å få hjelp med et kosthold som rett og slett ikke fungerte for meg. Da jeg konkurrerer i idretter med vektklasser ønsket jeg å ikke gå opp i vekt, men samtidig er det viktig for meg å ha fremgang med treningen. Jeg hadde da en god stund følt at jeg stanget hodet i veggen, og til tross innsats på begge områder slet jeg både med å øke i styrke og å holde vekten jeg ønsket.

Kostholdsplanen jeg fikk var en god del annerledes enn det jeg tidligere har fulgt. Ikke bare var det mye mer mat enn jeg var vant med (slet nesten med å få ned alt de første par dagene), men også mat jeg synes var godt, i stedet for det jeg trodde jeg «måtte» spise for å spise optimalt. Effekten var nærmest umiddelbar, og kan nesten beskrives som å våkne opp fra en dvale. Humøret har steget flere hakk, jeg sover som en baby om natten og fra å ha måttet «spare» energien til kun jobb og trening fikk jeg plutselig overskudd til andre aktiviteter i hverdagen. Det konstante suget etter søtt ble også kraftig redusert.

Da jeg driver med bl.a. styrkeløft fikk jeg tips i forhold til både innveiing og oppladning til stevne som ga et helt annet resultat enn hva jeg tidligere var vant med. Fra å lade opp med typisk «drittmat» for å bygge opp trykket før løft forsøkte jeg etter anbefaling fra Therese enn mer moderat tilnærming, noe som etter første stevne så ut til å fungere mye bedre. Fra å tidligere ha hevet innpå for mye og for feil mat som har resultert mer i kvalme enn «power» hadde jeg nå stabil og god energi gjennom hele stevnet. Perset på dette stevnet i forhold til kroppsvekt.

Jeg ble raskt overbevist om at dette var noe hun virkelig kunne, og begynte deretter å følge en treningsplan, for å se om det (sammen med kostholdet) kunne ha noen effekt på styrken. I denne perioden prioriterte jeg dette programmet (til tross for litt annen trening «på si»), og fra mitt forrige stevne i «de tre store» til det neste økte jeg totalen med 15 kg på samme kroppsvekt, perset i alle tre øvelsene og satte Norgesrekord i markløft i forhold til egen kroppsvekt, 145kg i -57kg!

 

Med treningen har hun hjulpet meg flere steg framover, og med kostholdet har hun forandret hele hverdagen min. Jeg er sjeleglad for at jeg tok kontakt med henne, og er imponert over hvor godt hun har fulgt meg opp bare i denne perioden. Jeg setter stor pris på at hun er ærlig og kommer med raske tilbakemeldinger, ikke minst kan jeg skrive under på at når hun sier hun tilbyr personlig trening mener hun det! Jeg har aldri følt meg alene om eller usikker om noe og føler hun virkelig er en personlig trener som engasjerer seg i kundene sine, og den «alliansen» er for meg verdt sin vekt i gull»

Sunniva

«Kort om meg:
– Jente, 30 år
– Har nettopp avbrutt konkurranseoppkjøring til athletic fitness (begynner i ny jobb samtidig som konkurransene er, det passet svært dårlig. Valgte derfor å avbryte konkurransediett og trening mot konkurranse)
– Etter endt diett har det blitt en uke med fråtsing; bakst og sjokolade er mine store laster- Har trent crossfit de siste årene, og er nå i gang med crossfit igjen etter å ha brutt konkurranseoppkjøringen
– Trener 5-6 ganger i uken, opp til to timer om gangen (oppvarming, ren styrke med 5-6 øvelser, en crossfit-økt, uttøying.)
– Kontorjobb
– To timer reisevei om dagen, sitteplass på toget

Hva jeg ønsker å oppnå:
– Jeg ønsker å fortsette framgangen min innen crossfit – bli sterkere og raskere
– Jeg ønsker å finne et matinntak som gir god bensin til kropp og psyke, men som ikke øker fettmassen min»

…Etter 1.5mnd og litt justeringer underveis har jeg de siste ukene fått kun slike ukesrapporter:

«Hu, hei hvor det går! Vekta ligger stabilt, energien er på topp, humøret er på topp, og styrken er stigende! (legg merke til at jeg ikke skrev at styrken er på topp, den er nemlig på vei opp, opp og opp!

I går klinket jeg til med pers i bøy! Opp 6 kg fra forrige pers, så nå er maksløftet på 91 kg. Jeg hadde som mål å gå fra 85 til 90 kg på tre måneder, og har greid 85 til 91 på under to! For å si det mildt så ble det en seiersdans eller to på gymmet i går

Takk for at du har hjulpet meg dit jeg er i dag!»
—–
Så stolt at jeg ikke greier å vente til neste ukesoppdatering med å fortelle hva jeg har greid!

I dag persa jeg i frivending –> KROPPSVEKT!! 68 kg i frivending! Så stolt nå at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg 😛

Og det beste av alt, jeg tok frivending fra heng (rett under hofta) og greide 64 kg! Og jeg har aldri kjørt tunge frivendinger fra heng før. Fatter ikke helt at dette er mulig!

Dette hadde nok ikke vært gått uten din hjelp – mat er tross alt drivstoffet som gjør alt dette mulig 🙂 Igjen tusen takk! Og se bort fra den overdrevne bruken av utropstegn og smileyer – av og til er man bare så glad at man ikke greier å uttrykke seg uten 🙂

Therese

For gammel til å starte, eller holdt på for lenge til å gjøre en endring?
Siden mars har jeg jobbet med mor og datter – begge har trent styrketrening og saltimer i flere år, men resultatene har heller uteblitt og ofte resultert i perioder med smerter i nakke, skulder og hofter.
De har alltid trent sammen og da fulgt et treningsprogram de fant på nettet, typisk med samtlige baseøvelser, enkelte isolasjonsøvelser og det var ikke sjelden programmet tok for lang tid til at man rakk (eller orket) å fullføre økten.
Jeg startet med å bryte det hele fra hverandre, individualisere de og jobbe med de hver for seg da de raskt hadde ulik progresjon, som forventet.
Datter tar nå perfekte knebøy, pushup på gulv og vi har nylig begynt med chin up – noe som tidligere har vært håpløst både teknisk, styrke og smertefritt.
Mor jobber med stabilitet av kne/hofte kombinert med brystrygg – typisk å kunne reise seg rett opp fra en dyp knebøy uten å måtte ta en sats eller la hoften gjøre jobben.
Moro å se hvordan kvalitet kan danke ut kvantitet – hver gang.

Mor og datter

Marita og jeg har samarbeidet en periode på 4mnd i fjor og er en av mine yngste klienter. Vi møttes også for en times tid med teknisk trening, og her er det ei jente som er dedikert!
I starten var det mye grunnleggende som skulle på plass med kraftutvikling, stabilitet og kjennskap til bevegelser – mobilitet var det ingenting å utsette på!
Jeg har fått et par mailer med et hurrarop, bilder og video som «min første pushup», og «bicepsflex» som jeg bare må smile av 🙂

 

«Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok kontakt og er utelukkende fornøyd! Det har vært kjempegøy å oppleve at hva som føltes tungt i starten plutselig ble lett. Det er tydelig at du vet hva du driver med! Jeg har lært mye i løpet av tiden med deg og føler meg tryggere å engang kunne fortsette på egenhånd. Etter å ha kuket rundt på treningssenteret uten mål og mening, var det en utrolig god følelse å få litt struktur på treningen. Jeg har gått fra å bruke de samme vektene hver økt, til å ha noe å strekke meg etter, og derfor også økt gradvis i belastning. Jeg har fremdeles en lang vei å gå når det gjelder å presse meg, men jeg føler jeg har kommet et steg videre.

Du har alltid et godt svar uansett hva jeg har lurt på. Det å få tilbake mensen står høyt på listen over hva jeg er fornøyd med (rett over det faktum at armene mine har grodd!). Jeg har stresset stadig mindre i løpet av samarbeider, og sultfølelsen har returnert. Det er ikke lett å stresse ned på kommando, men å høre at det er helt vanlig å at ikke alle treningsøkter er perfekte, er en av tingene som har hjulpet en del. I alt er jeg superfornøyd, og du er en fast henvendelse når det gjelder trening og kosthold, både nå, og i fremtiden :)»

Marita kom tilbake for en mnd med litt «backtracking» og har nå lært seg å programmere treningen videre og klarer seg desto bedre på egenhånd (selv om hun er mer enn velkommen tilbake for en ny periode med online coaching!)

Marita

«Jente 26» år har tidligere vært alvorlig undervektig pga sykdom. Bivirkninger av medisin førte til atrofi og til slutt organsvikt pga lav kroppsvekt.
Etter en periode med intensiv behandling på sykehus, der hun blant annet fikk intravenøs ernæring, ble hun «friskmeldt» av legene og kunne begynne opptreningen. Etter en periode der resultatene lå på vent og framganen uteble til tross for hjelp fra PT, ernæringsfysiolog og fysioterapeaut tok hun i januar kontakt med meg for bistand.

Vi har samarbeidet nå i snart to fulle mnd og tidligere i denne uken fikk jeg en veldig fin tilbakemelding:

«Her er det endelig begynt å skje noe! Virker som om kroppen min har bestemt seg for å samarbeide litt mer nå. Kjekt å se at tallet på badevekten endelig går oppover. Er ikke lenger trøtt, kald og slapp etter måltida. Magen tåler maten bedre og jeg slipper å løpe på do i tider og utider!
Jeg sammenlignet kostholdet mitt nå med tidligere kostplaner jeg har fått, blant annet fra ernæringsfysiologer på sykehus og tidligere online coacher. Kcal inntaket er tilnærmet likt, men det er stor forskjell på sammensetting og timinga av næringsstoff. Ernæringsfysiologer på Rikshospitalet anbefalte blant annet at jeg brukte margarin og ikke smør, valgte light produkt og spiste maks 2 egg i veka. Nå går det i sikkelig smør, fete melkeprodukt og flere egg for dag. . .
Etter ein periode med ditt opplegg merker jeg at et kosthold med mer fett og mindre karbohydrat fungerer bedre for meg. Energi-nivået gjennom dagen er mer stabilt, ikke lenger akutt sliten og «tom» uten grunn. Så tommel opp for deg
Endringene i kostholdet gav litt «start-problemer», men håper og krysser fingrene for at fremgangen fortsetter».

"Jente - 26 år"

Anonymisert for å beskytte kunden

Ingrid jobbet jeg med fra juli til november der målet var å øke i styrke og muskelvekst. Hun var på Oslobesøk i sommer og det ble en intensiv læringskurve! Vi økte kaloriene og senket treningsvolumet kraftig, totalt sett ble både kosthold og treningen hennes langt smartere.

Jeg har lært enormt mye om kosthold og ikke minst fikk Therese meg til å innse hvordan jeg jobbet mot meg selv og egne resultater. Jeg sprang mine egne grenser både på gymmet og på kjøkkenet! Hadde det ikke vært for Therese ville jeg nok aldri satt foten inn i en styrkeløftklubb.
For å si det sånn, jeg tror ikke jeg hadde vært der jeg er i dag om jeg ikke hadde tatt kontakt med Therese – livet er så bra!

Nå trener hun styrkeløft for KK67 og vi holder fortsatt jevnlig kontakt.

Ingrid